مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management
مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management

پرطرفدارترین مشاغل در آمریکا

مترجم: فاطمه ابوالحسن‌لو
در این مقاله لیستی از مشاغل را مشاهده می‌کنید که شاید در نگاه اول به نظر برسد نقاط اختلاف زیادی با هم دارند مثل اختلاف دامنه حقوقی سالانه از 18،000 هزار دلار تا 110،000 دلار یا عدم نیاز به داشتن دیپلم برای انجام برخی و در مقابل نیاز به داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر برای به دست آورن برخی دیگر، اما علت قرار گرفتن آنها در این لیست یا همان نقطه مشترک، میزان فراگیری این مشاغل در آمریکا است که بنا به گزارش دفتر آمار کار آمریکا BLS، این لیست 15 شغله، بیش از 25 درصد اشتغال کل ایالات متحده را پوشش می‌دهد.
مثلا بزرگ‌ترین دسته شغلی- خرده‌فروشی- 21/4 میلیون نفر شاغل دارد یا به‌عبارت دیگر 2/3 درصد نیروی کار را پوشش می‌دهد (مقایسه کنید با 660 نفر دندانساز‌، 1170 جغرافیدان و 870 نفر اپراتور رادیو در سراسر کشور).
خب این کارهای پرخواهان چه هستند که بسیاری از مردم در آن فعالیت می‌کنند. بر طبق BLS، پرطرفدارترین کارها در آمریکا عبارتند از:

1. خرده فروشان: فروشندگان خرده فروشی دارای رتبه 1 در لیست مشاغل می‌باشند که شاید شاهدی بر آمار مصرف باشد. این افراد در کنار مهارت‌های ارتباطی و خدمات به مشتری‌، باید بدانند که فروش را چگونه ببندند و اینکه درآمد این افراد مبتنی بر کمیسیون می‌باشد.
جمعیت شاغل: 21/4 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌:630/24 دلار.
نیازمندی‌ها: برای ورود به کار ترجیحا دیپلم و برای کسانی که تمایل به مدیریت خرده‌فروشی دارند، مدرک مدیریت بسیار مفید است.
2. صندوق‌دار‌: صندوق‌دار‌ها مسوول ثبت وقایع، نظارت بر پول صندوق و دریافت پرداختی‌ها می‌باشند که در همه جا از سوپرمارکت‌ها‌، پمپ بنزین‌ها، خرده فروشی‌ها گرفته تا شهربازی‌ها حضور دارند. همانند افراد خرده فروشی‌، صندوقدار‌ها باید دارای مهارت‌های خدمات پس از فروش و مشتری‌مداری باشند؛ چرا که تمام وقت در ارتباط و مواجه با مردم هستند.
جمعیت شاغل: 44/3 میلیون نفر‌، درآمد سالانه:030/19 دلار
نیازمندی‌ها: آموزش حین کار
3. کارمندان دفتری: شاغلین روزهای خود را با بازی کردن نقش‌های مختلف در دفتر پر می‌کنند، از وارد کردن اطلاعات گرفته تا آماده‌سازی نامه‌ها. وظایف کارمندان دفتری ممکن است بر اساس نیازمندی‌ها شرکت متغیر باشد.
جمعیت شاغل: 81/2 میلیون‌، درآمد سالانه:700/27 دلار
نیازمندی‌ها: دیپلم و مهارت‌های کامپیوتری، پردازش و ویرایش کلمات.
4. آماده‌سازی و تحویل غذا: این دسته‌بندی در درجه اول شامل کسانی است که در موسسات فست فود به‌عنوان پیشخدمت و آماده‌سازی غذا کار می‌کنند. وظایف آنها شامل: دریافت سفارشات، صورت حساب، پرکردن نوشیدنی، ترکیب مواد اولیه غذا و آماده‌سازی خدمات مشتری می‌باشد.
جمعیت شاغل: 690/2 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌:18120 دلار.
نیازمندی‌ها: آموزش حین‌کار، کارفرمایان به دنبال افرادی با مهارت کافی در زمینه خدمات مشتری، ظاهری آراسته و توانایی چندکاره بودن در محیط سریع هستند.
5. پرستاران با پروانه کار‌: پرستاری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی یک شغل متداول می‌باشد. پرستاران‌، از مریض‌ها در محیط بیمارستان، مراکز سرپایی، مطب پزشکان مراقبت می‌کنند و بعضی از آنها نیز خدمات در منزل ارائه می‌دهند.
تعداد شاغلین‌: 580/2، میلیون نفر‌، حقوق سالانه‌:530/66 دلار.
نیازمندی‌ها: مدرک لیسانس پرستاری البته بسیاری از آنها مدرک ارشد یا مهارت حرفه‌ای دارند.
6- پیش‌خدمت‌ها: این افراد سفارشات غذایی، صورت حساب‌ها یا اطلاع رسانی منو‌ها در رستوران‌ها را به‌عهده دارند.
تعداد شاغلین: 300/2 میلیون نفر‌، حقوق سالانه:380/20 دلار.
نیازمندی‌ها: حداقل آموزشی وجود ندارد؛ اما بسیاری از مراکز ترجیح می‌دهند نیروها مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشند.
7. خدمات به مشتری‌: این افراد سوالات را جواب می‌دهند‌، اطلاعات را آماده می‌کنند، درخواست‌های مشتری را ثبت می‌کنند و به اعتراضات مشتریان رسیدگی می‌کنند. بسیاری از این افراد درقسمت جوابگویی به تلفن (مراکز تماس تلفنی) مشغول می‌باشند و بقیه نیز در مراکز خرده فروشی یا بانک‌ها استخدام شده‌اند.
جمعیت شاغل‌: 1900/2 میلیون نفر‌، حقوق سالانه‌:410/32 دلار.
نیازمندی‌ها: دیپلم دبیرستان، آموزش حین کار.
8. باربران: این رده‌، کارگران زیادی را در خود جای می‌دهد که در کل جابه‌جایی وسایل را برعهده دارند مثل کارگران بندر (بارانداز)‌، حمل اشیای مسافران، کارگران حمل و نقل اثاثیه منزل.
جمعیت شاغل‌: 130/2 میلیون نفر‌، حقوق سالانه‌: 290/25.
نیازمندی‌ها‌: آموزش حین کار
9. خدماتی‌ها: این افراد مسوول حفظ پاکیزگی در جاهایی همانند ساختمان‌های اداری، موزه‌ها و بیمارستان‌ها هستند.
جمعیت شاغل‌: 100/2 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌:120/24 دلار.
نیازمندی‌ها‌: آموزش حین خدمت‌، توانایی انجام کار فیزیکی در زمان اضافه کاری.
10. کارمندان ثبت سفارش و انباردارها: این کارمندان در قسمت‌ انبار، تسهیلات انبارداری، حمل و نقل کالا، دریافت کالا کار می‌کنند و وظیفه آنها اطمینان از صحت سفارشات از قبیل تکمیل سفارش، انبارداری، قیمت‌گذاری و حسابداری می‌باشد. 
جمعیت شاغل‌: 860/1 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌:460/23 دلار.
نیازمندی‌ها‌: دیپلم دبیرستان، آموزش حین خدمات، توانایی جسمی‌زیاد.
11. منشی‌ها‌: منشی‌ها (شامل پزشکی، حقوقی و اداری نمی‌باشد) وظیفه‌های اداری همانند جوابگویی به تلفن، خوشامدگویی به میهمانان، سفارش خدمات پذیرایی‌، ویرایش متن‌، ورود داده‌ها‌، اسکن و فکس مدارک‌، و.... دارند.
جمعیت شاغل‌: 800/1 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌: 060/31 دلار.
نیازمندی‌ها‌: دیپلم دبیرستان‌، هر چند تعداد رو به افزایش متقاضیان، مدارک درخواستی را به سمت لیسانس یا معادل آن برده است. منشی‌ها باید دانش کامپیوتر و مهارت‌های ارتباطی مناسب هم داشته باشند.
12. دفترداری، حسابداری و حسابرسی کارمندان: کارمندان این دسته همانند موسسات حقوقی عمل می‌کنند وظایف آنها شامل نگهداری حساب‌های پرداختی، دریافتی، جمع آوری مدارک و پیگیری بودجه و تهیه صورت‌های مالی می‌باشد.
جمعیت شاغل‌: 760/1 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌: 750/34 دلار.
نیازمندی‌ها‌: دیپلم دبیرستان‌، هر چند بسیاری از کارفرمایان هم اکنون دنبال کارمندان با مدرک لیسانس یا معادل هستند.
13. مدیران عمومی‌: مدیران عمومی ‌بالاترین منصب اجرایی در هر سازمانی مثل رستوران‌، هتل، شهر بازی‌ها و تیم‌های ورزشی می‌باشند. آنها مسوول روزانه عملیات اجرایی و اهداف بلند مدت سازمان می‌باشند.
جمعیت شاغل‌: 690/1 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌: 550/110 دلار.
نیازمندی‌ها‌: بیشتر مواقع لیسانس یا بالاتر
14. رانندگان تریلی و کامیون ( ماشین سنگین)‌: این رده رانندگان ماشین‌های سنگین با ظرفیت بیشتر از 12 تن را در بر می‌گیرد و همچنین این رانندگان می‌توانند در قسمت تحویل و پخش غذا نیز در بین ایالت‌ها فعالیت نمایند.
جمعیت شاغل‌: 550/1 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌:260/39 دلار.
نیازمندی‌ها‌: گواهینامه پایه 1 و همچنین در بعضی از ایالت‌ها داشتن مدارک آموزشی ویژه ضروری است.
15. معلمان مدارس ابتدایی‌: این رده شامل معلمان مدارس ابتدایی می‌باشند البته به‌جز آموزش‌های ویژه. معلمین این دسته مسوول آموزش کودکان از کودکستان تا کلاس پنجم ابتدایی در زمینه‌های مختلف می‌باشد.
جمعیت شاغل‌: 1،540،000 میلیون نفر‌، درآمد سالانه‌: 150/53 دلار.
نیازمندی‌ها: مدرک لیسانس، گواهی آموزش اطلاعات درآمد سالانه بر مبنای گزارش حقوق و دستمزد BLS می‌باشد و تقریبا برابر با میانگین دریافتی افراد در سال 2009 بوده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد