مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management
مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management

سیستم‌عامل‌های موبایل چه تفاوتی با هم دارند

کدام سیستم‌عامل‌ها چه قابلیت‌هایی دارند؟ این پرسش اصلی همه خریداران موبایل است.


سیمبیان، آندروید، IOS، ویندوز موبایل، بادا و RIM از سیستم‌عامل‌های رایج در بازار جهانی و بازار داخلی است که در کنار آنها می‌توان به سیستم‌عامل جدیدی چون میگو هم اشاره کرد. به گفته کارشناسان بازار گوشی موبایل در حال حاضر سیمبیان بیشترین سهم فروش را در بازار گوشی در اختیار دارد و پس از آن آندروید قرار گرفته است. البته این آمار مختص ایران است؛ چرا که در خارج از ایران آمارهای مربوط به سیستم‌عامل‌ها بسیار متفاوت است. البته شرکت‌های عرضه‌کننده گوشی بنا به دلایلی که آن را سیاست‌های خاص شرکت اعلام می‌کنند از ارائه آماری در مورد سهم محبوبیت سیستم‌های عامل خودداری می‌کنند،در مورد سهم فروش سیستم‌های‌عامل با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص شده با وجودی که آندروید به عنوان قدرتمندترین سیستم عامل موبایلی شناخته می‌شود، ولی حدود 40 درصد بازار ایران به سیستم‌عامل قدیمی و رایج سیمبیان اختصاص دارد و سهم فروش سیستم‌عامل آندروید در حدود 25 تا 30 درصد است.
سیستم عامل آی او اس هم شاید نزدیک به 10 درصد بازار را در اختیار دارد و حدود 10 درصد هم در اختیار سیستم‌های عامل ویندوز موبایل و بادای سامسونگ است. 
در حال حاضر سیستم‌عامل آندروید روی گوشی‌های سامسونگ، سونی اریکسون، ال‌جی، موتورولا، اچ تی نصب شده است. سیستم‌عامل سیمبیان هم روی گوشی‌های نوکیا، سیستم‌عامل ای او اس روی گوشی‌های اپل و سیستم‌های عامل بادا و ویندوز فون روی گوشی‌های سامسونگ و اچ تی سی نصب می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد