مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management
مدیریت و صنعت

مدیریت و صنعت

Iran Industrial Management

حکایتی از سرزمین آفتاب تابان

"چندی پیش در جلسه‌ای یکی از حاضرین خاطره جالبی از سفرش به ژاپن نقل کرد. این خاطره شاید یکی از دلایلی باشد که نشان می دهد چرا ژاپن درحال پشت سرگذاشتن همه قدرت‌های صنعتی در دنیا است.
وی گفت: ژاپن که بودم یه روز دوشنبه که داشتم سر کار می‌رفتم، دیدم خیابون شلوغ و پر از پلیسه؛ وضع غیرعادی بود. کمی پرس و جو کردم؛ معلوم شد کسی خودکشی کرده. البته این‌قدر تو ژاپن خودکشی زیاد بود که خیلی جای تعجب نداشت. پرسیدم: چرا طرف خودکشی کرده؟ فهمیدم او مهندس پیمانکار یه ساختمان بوده و قرار بوده روز جمعه ساختمان رو طبق قرارداد تحویل صاحبش بده.

روز جمعه ساختمان کارش تموم نمی شه و این مهندس پیمانکار، از صاحب ساختمان دو روز شنبه و یکشنبه رو مهلت می‌خواد که ساختمان رو ساعت هشت روز دوشنبه اول روز کاری بهش تحویل بده. تو این ۴۸ ساعت مهندس و تیمش هر کاری می‌کنند نمی‌توانند کارهای نیمه تمام ساختمان رو تمام کنند و ساختمان رو آماده تحویل کنند.
روز دوشنبه که صاحب ساختمان برای تحویل خونه میاد با جسد حلق آویز شده مهندس پیمانکار مواجه می‌شه...

حالا نکته جالبش می دونی واسه من چی بود؟ این ساختمان فقط نصب پریز برق و نظافتش مونده بود! به دوستان ژاپنی به تعجب می‌گفتم این چه آدمی بود، خب چرا خودکشی کرده برای همچین موضوع کوچکی. این دیگه خودکشی نداره که. آنها با دهان باز نگاه می‌کردند و می‌گفتند خودکشی نداره؟ این آدم آینده شغلی‌اش به پایان رسیده بود. دو بار زیر قولش زده بود و دیگه کسی بهش کار نمی داد."

چقدر بین ما و آنها تفاوت هست... 

منبع : وبلاگ مدیریت منابع انسانی

آیا تصمیمات درستی می‌گیریم؟

 

 

ما در روز صدها تصمیم می‌گیریم که نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند. این تصمیمات هستند که باعث پیشرفت یا شکستمان می‌شوند. اما آیا تصمیمات درستی می‌گیریم؟ تصمیماتی که تاثیر مثبت بسیار شگرفی بر احساس ما درمورد این که ما که هستیم، زمان‌مان را چطور صرف می‌کنیم، درمورد رشد و پیشرفت کارمان و تغییری که در دنیا ایجاد می‌کنیم، دارند. اگر نمی‌دانید چطور تغییر مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید و حتی در مواقع آشفتگی و هرج و مرج هم تصمیمات درستی اتخاذ کنید، ٥ نکته زیر را به دقت مرور کنید:

 

١) در زمان حال بمانید.

در زمان‌های پرمشغله فکرمان جلوتر از بدن‌مان حرکت می‌کند. اینجاست که خیلی چیزها فراموش‌مان می‌شود، تصادفات و سوءتفاهمات اتفاق می‌افتند، دچار سردرگمی می‌شویم و زمان‌مان هدر می‌رود. ذهن‌تان را به زمان حال برگردانید. درست روی همان کاری که همان موقع می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید.

 

٢) انتخاب‌هایتان را بررسی کنید.

اگر انتخابی پیش روی‌تان نمی‌بینید، از دیگران کمک بگیرید. برای پیدا کردن جواب درست از خودتان سوالات درون نگرانه بپرسید تا همه چیز برای‌تان شفاف شود. در زیر به چند نمونه از این سوالات اشاره می‌کنیم:

ـ آیا این انتخاب من را به سوی آینده‌ای بهتر سوق می‌دهد یا همچنان در گذشته نگهم می‌دارد؟

ـ آیا این انتخاب دستاوردهای طولانی مدت برایم دارد یا فقط سود کوتاه مدت نصیبم می‌کند؟

ـ آیا به خاطر خودم این تصمیم را می‌گیرم یا فقط می‌خواهم دیگران را خوشحال کنم؟

 

٣) به بصیرت خود گوش کنید.

آیا این تصمیم از روحم نشات می‌گیرد یا نفسم؟ آیا ناشی از قوه ذهنم است یا دلم؟ این سطح هوشیاری‌تان را بالا می‌برد شما را از تحت کنترل بودن به اعتماد می‌رساند. زمزمه‌های تحلیل‌گرایانه ذهنتان را وقتی پیام اصلی را گرفتید ساکت کنید و آن وقت خواهید فهمید که بصیرت‌تان هیچوقت اشتباه نمی‌کند.

 

٤) جوانی را از سر بگیرید.

لحظه‌ای آرام بایستید، نفس عمیق بکشید و گوش کنید، آرامش بگیرید و دوباره جوان شوید. ازآنجا که ظرفیت انرژِی ما با استفاده بیش از حد یا استفاده کم از بین می‌رود، باید مصرف انرژی‌مان را با تجدید انرژی مداوم متوازن کنیم. با شادابی و تازگی تصمیم بگیرید نه با خستگی.

 

٥) درمورد مسائل مهم جسورانه عمل کنید.

وقتی متوجه شدید که تصمیم درست نیازمند عملی جسورانه است، مطمئن باشید که از عهده آن بر می‌آیید. تصمیمات درست همیشه تصمیمات ساده‌ای نیستند.

 

تغییر شگرفی که در زندگی و کارتان ایجاد می‌شود را تجسم کنید. راهکارهایی که برای‌تان عنوان کردیم را امتحان کنید تا تصمیمات بهتری برای بهبود زندگی‌تان بگیرید.

آشنایی با استاندارد Safer Food Better Business) SFBB )

 

غذای سالم ، تجارت بهتر

SFBB چیست ؟ این استاندارد چه کاربردی دارد؟

SFBB یک استاندارد ساده و فراگیر برای ایمنی و سلامت مواد غذایی است. این استاندارد قابلیت کاربرد برای واحد ها زیر را دارد:

  • رستوران ها ، رستوران های هتل ها
  • آشپزخانه های صنعتی ، آشپزخانه سازمان های دولتی و خصوصی
  • کترینگ ها
  • اغذیه فروشی ها و فست فود ها Fast Foods
  • کافی شاپ ها
  • سوپر مارکت ها
  • و...

هدف این استاندارد چیست ؟ این استاندارد چه مزایایی برای واحد شما دارد؟

         اجرای این استاندارد به مصرف کننده اطمینان می دهد ، غذایی را که مصرف می کند سالم است و هیچ عاملی که باعث به خطر افتادن سلامت وی شود در غذایی که مصرف می کند وجود ندارد . اجرای این استاندارد ، واحد شما را به عنوان یک واحد پایبند اصول ایمنی غذا و دارای مسوولیت اجتماعی معرفی می نماید . طبیعی است این اعتبار تجارت و فروش مطمئنی را به دنبال خواهد داشت .

ویژگی های مهم این استاندارد چیست ؟ ادامه مطالب